Prowadzimy Ośrodek Szkolenia wpisany do Rejestru Podmiotów Szkolących ULC. Szkolimy do Świadectwa Kwalifikacji uprawniającego do lotów Wiatrakowcem oraz Motolotnią. Uczymy latać na jednym z lepiej przystosowanych lotnisk szkolnych w Polsce – lotnisko w Chrcynnie, 30km od Warszawy. Posiadamy najwyższej klasy, regularnie serwisowany sprzęt i jednych z najlepszych instruktorów w kraju.
Jeśli chcesz rozpocząć swoją lotniczną przygodę poprzez latanie na wiropłatach, ten kurs jest na pewno dla Ciebie!
Możesz poczuć się jak pilot śmigłowca i cieszyć się nieporównywalną z niczym innym manewrowością wiatrakowca. Krótki start i dobieg pozwala startować i lądować na przydomowych albo przygodnych lotniskach.
Szkolenie składa się ze szkolenia teoretycznego w formie e-learningu, możesz je odbyć w dowolnym czasie. Szkolenie praktyczne prowadzone jest indywidualnie, termiy umawiane są z instruktorem.
Podczas szkolenia nauczysz się przygotowywać sprzęt do lotu, bezpiecznie startować i lądować, nawigować po trasie oraz nauczysz się postępowania w sytuacjach awaryjnych.
Po ukończonym szkoleniu kursant zdaje egzamin teoretyczny oraz praktyczny na latając statkiem powietrznym naszej szkoły.
Aby latać wiatrakowcem albo motolotnią musisz przejść badania lotniczo lekarskie i trzymać orzeczenie. Lista lekarzy orzeczników znajduje się na stronie internetowej ULC.
Osoby chcące latać lekkimi statkami powietrznymi nie muszą przechodzić ciężkich badań oraz podlegają znacznie mniejszym wymogom niż piloci zawodowi. Dlatego niewiele chorób wyklucza kandydata na pilota.
Kandydat powinien posiadać orzeczenie dla Świadectwa Kwalifikacji albo klasy wyższej.
Czas szkolenia teoretycznego jest uzależniony od dostępności kursanta. Szkolenie może być wykonywane w dowolnych godzinach, ponieważ odbywa się w formie e-learningu przy użyciu dostarczonych przez nas materiałów.
Długość trwania szkolenia praktycznego jest uwarukowna dostępnością kursanta, dostępnością sprzętu oraz pogodą. Z reguły osoby, którym zależy na szybkim zdobyciu uprawnień kończą szkolenie w ciągu miesiąca.
Kandydat musi wylatać minimalną ilość 25 godzin w powietrzu. To ile godzin finalnie trwa szkolenie zależy od cech indywidulanych przyszłego pilota.
Latanie jakimkolwiek sprzętem wiąże się z pewnym ryzykiem, które możemy minimalizować poprzez odpowiednie procedury oraz wyszkolenie.
Wiatrakowiec w przypadku awarii zespołu napędowego utrzymywany jest w locie autorotacyjnym, dzięki czemu bez problemu może zamienić swoją energię potencjalną związaną z wysokością na prędkość do bezpiecznego lądowania. Dzięki tym cechom w przypadku awarii silnika wiatrakowiec posiada znaczną przewagę nad samolotami, lotniami bądź śmigłowcami, które naturalnie nie poruszają się lotem autorotacyjnym.
Dobra atmosfera podczas szkolenia oraz jasny przekaz informacji są kluczem szybkiego przyswajania informacji oraz dobrego samopoczucia podczas szkolenia. Zgodnie z polityką firmy kursant może w każdym momencie przerwać swoje szkolenie jeśli jednak stwierdzi że latanie nie jest czymś dla niego. Nasi instruktorzy zawsze będą mogli pomóc przełamać obawy, nawet jeśli po czasie kursant decyuje się na powrót do szkolenia.
Rozliczenie następuje na podstawie faktycznie wylatanych godzin po lotach, dlatego nie jest konieczne wnioskowanie o zwroty zaliczek.
Zaufaj doświadczeniu naszych instruktorów i wybierzesz szkolenie z nami!
Jeden z najbardziej doświadczonych w Polsce pilotów wiatrakowców. Pilot doświadczalny, oblatywacz, mechanik lotniczy, reprezentant Kadry Narodowej. Nalot ponad 3 500 godzin.
Nasi instruktorzy posiadają ogromne doświadzenie w prowadzeniu szkoleń. Ich umiejętności potwierdza ich obecność w Kadrze Narodowej.
Stawiamy na piedestale bezpieczeństwo podczas jakichkolwiek operacji lotnicznych. Masz pewność że Twoje rozwijanie umiejętności jest pod ciąłą kontrolą najlepszych.
Mimo wysokiego poziomu profesjonalizmu, zależy nam na nawiązywaniu koleżeńskich relacji z kursantami, dzięki czemu likwidujemy bariery w przekazywaniu informacji.